Kazališna Kritika Ili Neizbježni Suputnik, Sanja Nikčević

Autor Sanja Nikčević
Broj stranica 315
Uvez Meki uvez
Naziv knjige Kazališna Kritika Ili Neizbježni Suputnik
Biblioteka Leykam International D.O.O.

Opis proizvoda

Nepostojanje jedne knjige o kazališnoj kritici ili prosuđivanje kazališne umjetnosti za medije je nepobitna činjenica. Kao i potreba za jednom takvom knjigom. Kazališna kritika kao profesija smjestila se negdje između novinarstva i teorije književnosti ili teatrologije, ali ne pripada do kraja ni jednoj ni drugoj. Upravo ta dihotomija, odnosno nalaženje prave mjere između teorije koja se nužno uključuje u sadržaj i forme koju određuje medij za koji se piše, osnovna je karakteristika kazališnog kritičara i (još jedna) razlika od teatrologa. Teatrolog jednostavno uranja u teorijski aspekt problema i što se forme tiče mora naučiti kako se piše znanstveni rad kao i svi drugi znanstvenici humanističkog područja. Kritičar mora savladati/shvatiti medijska pravila, formu i sadržaj kazališne kritike, njezine različite medijske inačice i ciljanu publiku, ali i osvijestiti vlastiti jedinstveni razlog, svrhu i cilj: osnovne zahtjeve profesije, utjecaj i značaj tog poziva ali i njegove dobre i loše strane.

Knjiga donosi povijesni pregled tog zvanja, njegovo mjesto između novinarstva i teorije te usporedbu europske i američke kritike. Iz uvjerenja da je kazališni kritičar samosvojna i važna profesija, knjiga uz teorijsku obradu svakog aspekta tog poziva daje i praktične primjere odnosno njihovu analizu.

Knjiga je doprinos borbi za dignitet i profesije kritičara i kazališta kao predmeta o kojem kritičar prosuđuje, zorno pokazujući da je to samosvojna profesija koja ima svoja pravila, razlog i svrhu. Knjiga je namijenjena čitateljima koje zanima pisanje o kazalištu, budućim i sadašnjim kazališnim kritičarima i novinarima koji pišu ili žele pisati o kazalištu, a kako je autorica poznata po jasnom, zanimljivom i čitkom pismu, očito će biti zanimljiva i široj čitateljskoj publici koju zanima kazalište. Duhovite ilustracije koje knjigu prate o odnosu kazališta i kritike te kritičarskim problemima u tome će svakako pripomoći.